Data publikacji:

DIY: 3 odżywcze maseczki na twarz

Skóra twarzy, zwłaszcza sucha i zmęczona, wymaga dodatkowej regeneracji. Jednym z elementów pielęgnacji jest zastosowanie maseczki odżywczej, która dostarczy cerze witamin i mikroelementów, a także polepszy jej ukrwienie oraz sprężystość. Takie maseczki możemy z powodzeniem wykonać samodzielnie w domu, wykorzystując produkty dostępne w naszej kuchni. Do dzieła!

Główną zaletą maseczek jest to, że efekt gładkiej i odżywionej skóry zobaczymy już po kilku minutach. Sam proces tworzenia oraz aplikacji preparatu trwa bardzo krótko, dzięki czemu możemy szybko zregenerować twarz przed ważnym wyjściem lub na chwilę przed niespodziewaną wizytą gości. Innym istotnym walorem jest możliwość użycia produktów, które w większości znajdziemy w domu. Jak przygotować odżywcze maseczki?

Źródło: weiserliving.com

Maseczka z awokado

Dojrzałe awokado obieramy ze skórki, wyjmujemy pestkę i miksujemy owoc na jednolitą masę z 2 łyżkami jogurtu naturalnego. Możemy dodać kilka kropli odżywczej witaminy A. Gotową maseczkę nakładamy na twarz i pozostawiamy na ok. 20 minut, a następnie zmywamy letnią wodą. Awokado jest niezwykle bogate w olej, który nawilży suchą i zniszczoną skórę. Ponadto posiada, m.in. witaminę A, B complex, C, E, H, K, kwas foliowy, minerały magnezu, miedzi, żelaza, potasu i wapnia.

Maseczka z płatków owsianych

Źródło: hercampus.com

Do miseczki wsypujemy 3 łyżki płatków owsianych i zalewamy je 3 łyżkami wrzącej wody. Pozostawiamy pod przykryciem do ostygnięcia. Chłodną papkę mieszamy z łyżką płynnego miodu i nakładamy na twarz, szyję oraz dekolt. Zmywamy po ok. 20 minutach pod strumieniem letniej wody. Płatki owsiane zawierają wiele składników mineralnych, takich jak: żelazo, magnez, cynk, witaminy z grupy B i E.

Maseczka z banana

Do przygotowania maseczki potrzebujemy pół banana, którego miksujemy z jednym żółtkiem i łyżeczką płynnego miodu. Po nałożeniu na twarz trzymamy ją ok. 20 minut i zmywamy letnią wodą. Banany posiadają bardzo duże wartości odżywcze, zawierają, m.in. znaczne ilości beta-karotenu, witamin z grupy B, witaminę C oraz potas, magnez i selen, miedź, cynk, selen, fluor, mangan i jod.

Autor: Kasia