Data modyfikacji:

Bezpieczne opalanie krok po kroku

Jeśli jesteś fanką zażywania kąpieli słonecznych zadbaj o to, by relaks na plaży był bezpieczny dla skóry i nie zakończył się spieczonym „raczkiem”. Radzimy, jak przygotować ciało na opalanie.

Przede wszystkim musisz wybrać odpowiedni krem. Twarz powinien chronić preparat z filtrem minimum SPF 30, a jeśli wybierasz się do ciepłych krajów, może być nawet wyższy. W przypadku ciała wysokość filtra zależy od fototypu karnacji.

Jasne blondynki o mlecznej cerze z piegami o skórze wrażliwej na opalanie muszą stosować kosmetyki z najwyższym możliwym filtrem, nie mniejszym niż 50 SPF. Posiadaczki jasnej cery, która trudno się opala powinny sięgnąć po filtr SPF 30. Jeśli masz lekko śniadą cerę bez skłonności do oparzeń i ciemne włosy lub skórę w odcieniu oliwkowym, która zawsze opala się na piękny brąz, wystarczy Ci ochrona na poziomie 15 SPF.

By opalanie dało pożądane efekty, kosmetyk powinien być nałożony na ciało na około 20 minut przed wyjściem na słońce, by preparat miał czas na wytworzenie bariery ochronnej. Woda i pot zmywają mleczko, więc powinnaś powtarzać aplikację co 2-3 godziny, zwracając szczególną uwagę na miejsca najbardziej narażone na oparzenia, czyli nos, ramiona oraz dekolt.

Opalanie w ruchu sprzyja równomiernemu rozkładaniu się pigmentu, więc od czasu do czasu zejdź z leżaka, aby popływać lub pograć w siatkówkę. Włosy narażone na działanie pstrego słońca powinny być chronione chustką lub kapeluszem oraz odpowiednimi kosmetykami. Tę zasadę stosuje się szczególnie do bardzo jasnych czupryn, które są wyjątkowo podatne na zniszczenia.

Planując opalanie sprawdź, czy leki, które zażywasz nie mają właściwości fotouczulających, przez co zwiększają wrażliwość na słonce i oparzenia. Z tego względu przed opalaniem pod żadnym pozorem nie pryskaj się perfumami ani wodą toaletową. Jeśli jesteś bardzo wrażliwa na opalanie, unikaj kontaktu ze słońcem między godziną 11:00 a 15:00, gdy grzeje ono najmocniej.

Autor: Kasia Szulik